Globalno selo Povratak prirodi (rođenje multimedijalne radionice)

Globalno selo Povratak prirodi (rođenje multimedijalne radionice)

Danas je na početnoj strani Gugla ovaj gif:

Kliknete li na njega, saznaćete da je posvećen stošestoj godišnjici od rođenja Maršala Mekluana, vizionara medijske revolucije. On je tvorac termina „globalno selo“, kojom opisuje smanjivanje sveta dostupnošću informacija. Koristimo ovaj jubilej da predstavimo našu radionicu multimedije.

O multimedijalnoj radinoici

Čovek je semiotička životinja. On, čak i nesvesno, svakodneno stvara nove znakove i simbole. Takođe, najčešće nesvesno, on svakodnevno tumači znakove i simbole. U urbanom okruženju ljudi su, prirodno, izloženi milionima ovih poruka. One su sastavni deo čovekovog života. Najčešće na nesvesnom nivou, one upravljaju njegovim životom. Stvaraju mu ukuse, usađuju vrednosti, usmeravaju njegove potrebe i slično. Te poruke, ti znakovi i simboli, čine jednu mrežu informacija – medij.

Izloženost medijima utiče na decu, kao i na odrasle. Te poruke sa svih strana imaju takvu snagu da mogu zameniti ulogu roditelja, vrtića i škole u razvijanju stavova. Jedini način da se deca zaštite ovog uticaja, koji ne mora nužno biti loš, jeste da se obrazuju u skladu s tim.

Obrazovanje za medije podrazumeva, s jedne strane, obučavanje deteta da na svesnom nivou tumači znakove i simbole koji predstavljaju medijske informacije, i s druge strane da stvaraju medijske poruke.

Iz ovih razloga nastaje Povratkova škola multimedije, koja je kao pilot radionica zaživela u okviru projekta „Letnje zaMAJAanje u Povratku prirodi“.

Dodatne veštine koje dete stiče baveći se medijima

Baveći se medijima, odnosno tumačenjem i stvaranjem poruka, koje deca prenose na višestruke načine – pisanom, kao i izgovorenom rečju, slikom, stripom, fotografijom, melodijom, zagonetkama, brojevima itd, ona stiču i dodatne veštine koje nisu isključivo vezane za te poruke. Ona uvežbavaju funkcionalni govor, kanališu maštu, jačaju samopouzdanje i motiv za postignućem, vežbaju strpljenje i upornost.

      

Pošto ne rade sama za sebe, ona razvijaju socijalne kompetencije, osećaj za timski rad, princip rada na projektu, koji podrazumeva planiranje, diskusiju, vežbanje, rukovođenje procesom do njegove krajnje realizacije. Sve ovo daje deci bitne životne veštine na potpuno prirodan način, jer ona uče da samostalno dolaze do znanja koja su im potrebna da ostvare svoje želje. U ovom procesu moderator radionice im pomaže da dolaze do rešenja i gde da ih traže.

    

Dosadašnji rezultati medijske radionice

Pošto je škola multimedije nastala u okviru projekta „Letnjeg zaMAJAvanja“, prirodno je da su prve medijske poruke tematski u vezi sa njim. Do sada je formirana Povratkova mala redakcija, kako su je sama deca nazvala. Za sada smo izdali nulti broj časopisa „Zamajavanje“ u elektronskoj formi, a u planu je i štampanje ovog izdanja kao dvobroja, čim sledeći bude spreman.

Pored časopisa, tu je i jedna televizijska vest o otvaranju Majanske visoke škole „Sveznan-Ice“.

O budućim dometima naše škole multimedije bićete obavešteni ako pratite medije 😉

Idejni tvorac i moderator

Željko Marinković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *