Ličnost koja vaspitava

VAŽNO JE KO VASPITAVA DECU!

Da li znate da dete pre škole najviše uči po modelu? Dete ne vaspitava program. Najvažnija je ličnost koja vaspitava.

Vrtić i predškolska ustanova Povratak prirodi postoji deset godina. Po načinu rada i sadržaju koji sa decom obrađujemo, putem društvenih mreža postali smo prepoznatljivi široj i stručnoj javnosti. Naš rad prati veliki broj roditelja u celoj Srbiji. S velikim ponosom smo u novembru stekli zvanično stručno priznanje.

UNICEF je naš vrtić istakao kao jedan od tri evropska vrtića (drugi je italijanski, treći švedski) sa dobrom praksom.

Otvorenost prema javnosti pomogla nam je da dođemo do pravih ličnosti koje vaspitavaju. Tokom godina su nas kontaktirali naučnici i umetnici koji su želeli da svoj rad približe deci. Od ovih entuzijasta danas se sastoji tim Povratka prirodi. Oni nisu spoljni saradnici, već stalno zaposleni.
Ličnosti koje vaspitavaju u našem timu po zvanju su: vaspitač, pedagog, psiholog, logoped, profesor muzike, profesor fizičkog vaspitanja, profesor stranih jezika, biolog, geograf, sociolog, lingvista, profesor književnosti, oligofrenolog, likovni umetnik.
„Mogu ti reći da skroz drugačije posmatram sadržaje koji se nude deci otkad sam u Povratku. I mnogo sam besna što je ultra moderno deci servirati hipnotišuće dečje pesmice, stereotipne crtane filmove, skupe igračke koje ničemu ne služe... Znaš čime se deca kod nas igraju? Svime na šta naiđu u dvorištu (dvorište je tek posebna priča – prostrano, sa baštom, peščanikom, kućicom i učionicom na drvetu... Salaš u sred grada). Igraju se kutijama. Glinom. Bojama. Maštaju deca. Igraju se. Kao što smo se mi nekad igrali.“
(Đurđa Pokrajac, profesorka srpskog jezika i književnosti, iz teskta: Razgovor sa drugaricom o Povratku)
Pogledajte foto album o našim vaspitačima

VRTIĆ JE DRUGI DOM

Za nas - vrtić je dom. Ako kod kuće ne postoje vrata na koja dete ne sme da uđe, zašto bi ona postojala u vrtiću? U Povratku nema tabu prostorija, a zidovi nisu granice između uzrasnih grupa. Zidovi su umetnička dela prekrivena dečjim radovima. Oni su i dodatni vaspitač koji u detetu budi želju za stvaranjem, koji mu izgrađuje stil i ukus i podstiče samopouzdanje.

Deca tokom dana redovno menjaju prostorije, kao i odrasle koji sa njima rade. Svakodnevno izlaze napolje, jer je dvorište centralna prostorija vrtića.

PROGRAM:

INTEGRATIVNO PLANIRANJE I RAD DECE NA PROJEKTIMA

Nećete videti naš dnevni raspored časova. Smatrate li da je najbolji način da dete nešto nauči ako mu se od 10 do pola 11 govori o jednoj temi, da bi se za pola sata prekinula jer počinje sledeća? Mi imamo drugačiji pristup.

Dete o životu uči iz života, a ne iz parcijalizovane stvarnosti. Za dete je život spontana igra. Kroz igru ono najslobodnije istražuje, uočava, zapitkuje... Uči.

Zadatak da program uobličimo tako da on najviše odgovara slobodnoj igri, a da istovremeno pokriva sve one oblasti koje podstiču sveukupni razvoj dečje ličnosti, ostvarili smo kroz integrativno planiranje i kroz rad dece na projektima.

Integrativnim planiranjem jednoj temi prilazimo iz najrazličitijih uglova i obrađujemo je multidisciplinarno – bez striktnih odvajanja na razvoj govora, logičko-matematičku inteligenciju, prirodnjačku i slično, već holistički. Akcenat je na stvaranju, a ne na rezultatu. U procesu stvaranja, kroz pravilno stručno vođenje, dete spontano aktivira sve svoje intelektualne kapacitete, razvijajući na taj način i govor, i logičko-matematičku inteligenciju, prirodnjačku, likovnu, motoričku i sve ostale. Kroz projektni pristup edukaciji deca su vođena mentorstvom odraslih, ali tako da su sve vreme aktivni u otkrivanju stvarnosti.

MUZIKA U VRTIĆU

Muzika koju dete sluša veoma je značajna za njegov razvoj. Ona povećava pažnju i inteligenciju. Slušanjem različitih vrsta muzike dete razvija muzički ukus.

U Povratku se sluša rok, džez, bluz, klasična muzika, muzika koja budi pozitivna osećanja, muzika koja spada u folklor određenih naroda, poput domaće izvorne narodne muzike, kancona, šansona, bosa nove... Muziku određuje i sam program, pa se tako nemojte iznenaditi kada dođete i čujete neke plemenske ritmove ili nešto iz naftalina što niste čuli godinama.

Većina učitelja, pored svoje profesije, takođe su i muzički potkovani. Kroz muziku predstavljaju program, kroz muziku vode decu. Profesor muzike redovno sa decom vežba ritmove, pevanje, zajedničko muziciranje.

Program Povratka prirodi je akreditovan od strane Ministarstva prosvete i tehnološkog razvoja.

Pogledajte kako je UNICEF naš vrtić istakao kao jedan od tri evropska vrtića sa dobrom praksom: Povratak prirodi u društvu najboljih evropskih vrtića

U programu smo subvencije grada.

Upis se vrši tokom cele godine. Popunite formular i proverite da li imamo slobodno mesto. Obavezno navedite starost vašeg deteta. Za upitnike poslate nakon 15 časova, ili vikendom, odgovaramo sledećeg dana, odnosno u ponedeljak. Hvala!

Vaše ime*

Vaš e-mail*

Predmet

Vaša poruka