Zašto učimo kineski?

Zašto učimo kineski?

 

U Povratku prirodi, nastava kineskog jezika je deo redovnog programa poslednje četiri godine. Sve je počelo tokom jednog kreativnog leta, kada smo u okviru velikog projekta „Republika zmaja i čaja“ upoznali profesora Pušića i ostvarili saradnju sa institutom Konfucije. Tada smo shvatili da je učenje kineskog mnogo više od učenja „stranog jezika“. Kada učite kinesko pismo, zapravo učite simbole, tako da praktično ne učite da čitate već da dešifrujete. O tome koliko je kulturna baština Kine utisnuta u karaktere njihovog pisma pogledajte na sajtu Instituta: http://konfucije.fil.bg.ac.rs/uloga-i-znacaj-kulturnih-sadrzaja-u-ucenju-kineskog-pisma/.  Pored toga, priroda slikovnog pisma vas tera da aktivno razmišljate, a ne da mehanički izgovarate glasove. Da biste razumeli tekst morate najpre da protumačite karaktere. Na ranom uzrastu (od 5. godine) kineski se uči kroz igru, kako mi volimo da kažemo – to je dobra zabava koja vodi razvoju apstraktnog mišljenja. Takođe, učenje kineskog ima i veliku praktičnu vrednost, jer je to ključ za razumevanje kineske kulture, što je posebno važno u 21. veku, gde Kina zahvaljujući svojoj snažnoj privredi postaje sveprisutna na svim kontinentima.

kineski-logohuíguī zìrán –  povratak prirodi na kineskom

Sa ponosom ističemo da je „Povratak prirodi“ jedini vrtić koji nastavu kineskog sprovodi u saradnji sa Institutom Konfucije. Na taj način deca i nakon izlaska iz vrtića mogu ostati u kontaktu sa ovim jezikom kroz različite programe i manifestacije koje Institut organizuje.

Novost u Borisavljevićevoj 76 – „Povratak2“ će od februara takođe imati kinesku učionicu. Unapred se radujemo novim pesmicama, simbolima, prvim potezima pera na pirinčanom papiru kao i neodoljivim mirisima i ukusima ovog dela Azije.

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *