Letnji raspust 2018 – Deca i nauka

Školski raspust je pravo vreme za učenje, zar ne? Neka deca bi ko iz topa rekla: „Ne!“. Rekla bi da im je dosta učenja. Zato što misle da je učenje naporno i dosadno. A posebno što je u školi uvek ispraćeno još neprijatnijim odgovaranjem za ocenu.

U Centru za nauku Povratak prirodi, koji je lociran na Voždovcu, u Borisavljevićevoj 76, i u Zemunu u ulici Pregrevica 96, školska deca provode letnji raspust kroz učenje. Cilj ovog učenja je da otkriju nastanak i razvoj čoveka.

U krčenju puteva saznanja pomažu im pedagoški praktičari koji su profesionalna znanja sticali na raznim fakultetima prirodnih i društvenih nauka i umetnosti. Oni su svoje discipline povezali na takav način da deci pruže što više pozitivnih impulsa za razvoj ineteresovanja za učenje i stvaranje.

Na samom smo početku kreativnog letnjeg raspusta i projekta „Leta 2018. tražimo čoveka“. Naučnici i umetnici mlađi školarci sa svojim mentorima već su otvorili polja svesti za nova saznanja i za razne kreativne aktivnosti. Nije lako u jednom tekstu predstaviti sve što rade. Zato je najbolje da se priključite fejsbuk grupi Leta 2018 tražimo čoveka. U njoj ćete imati priliku da vidite šta se sve iz dana u dan radi. Ovde predstavljamo reprezentativni deo atmosfere.

U Zemunu, u objektu koji nosi naziv Dunav Platz, profesorka Larisa, doktor biologije, uvukla je školarce u osnove naučnog rada.

Prvo je upoznala studente školarce sa nekim naučnicima i njihovim otkrićima.
I sa još nekima, među kojima je posebno zanimljiva bila jednačina uspeha najvećeg fizičara svih vremena, Alberta Ajnštajna, a koja glasi: „Uspeh = Rad + igra + držanje jezika za zubima“. Mladi naučnici su imali priliku da prodiskutuju o ovoj formuli, čiji je treći element bio najdiskutabilniji. Na kraju je protumačen tako da do uspeha treba više slušati nego pričati.
Šta je to što naučno saznanje čini naučnim? Pljuštali su predlozi koji su dovoljno pokrenuli na razmišljanje. Zatim je odgovor na platnu smešten na pravo mesto u mozgu.
Sve je bilo spremno za formiranje naučne grupe. Prvi zadatak bio je vezan za otkrivanje kosmosa. Deca su bila vrlo živa u razgovoru na tu temu. Posebno su bila zainteresovana mogućnošću uspostavljanja kontakta sa vanzemaljcima.

Nakon voćne užine, usledila je sledeća radionica na kojoj je formirana grupa naučnika, poštujući naučni metod, istraživala nastanak života na planeti Zemlji.

Pedagog Milan i biolog Ivan upoznali su istraživače sa činjenicama o formiranju planete. O njenom hlađenju, postojanju jednog velikog kontinenta, o nastanku atmosfere.

Zatim su krenuli da ih upoznaju sa raznim teorijama nastanka živih bića. Ovo je izazvalo veliku pažnju, pa samim tim i žučnu raspravu među studentima školarcima.

Među teorijama je bila i ta da je bog stvorio život, da je život nastao iz vode pod dejstvom ultraviolentnog zračenja, te pod dejstvom termalnih izvora, kao i da je stigao iz svemira od asteroida koji je udario o tlo.

Među studentima je bilo i onih koji nisu nikako želeli da zaborave te trenutke saznanja, da su koristili modernu tehnologiju u edukativne svrhe.

Nakon umnog rada počeo je kreativni. Deo studenata je slikao pod utiskom predavanja. Neki nisu mogli da izdrže i nastavili su da izučavaju načete teme.
Posle ručka studenti školarci su bojili zid koji će biti prostorna mapa za praćenje evolucije čoveka.
Ovako je izgledao deo jednog dana. Ovim putem deca stiču znanja. Na ovaj način učenje postaje zabava. Tako izgleda svaki dan u Centru za nauku Povratak prirodi. I u Zemunu i na Voždovcu.