Koncept učionica bez zidova je deo savremene pedagoške teorije, ali se u praksi, na žalost, ne sprovodi često. Zbog raznih organizacionih razloga (izgovora) najčešće deca ostaju uskraćena za izlazak iz pedagoških stereotipa – iz jedne sobe u kojoj provode dan. To ne prija ni njima ni njihovim učiteljima, ali je tako.

Koncept učionica bez zidova podrazumeva da se mesto za učenje izmesti iz jedne predviđene prostorije opremljene adekvatnim didaktičkim sredstvima. Novo mesto za sticanje znanja i veština postaje svaki kutak obrazovne ustanove u kojoj se đaci kreću. I hodnik, i kuhinja, i biblioteka… Ali učionice nisu samo unutar institucija. One su svuda gde učitelji vode svoje đake: vrtićko ili školsko dvorište, komšijska bašta, ulica, park, obala, šuma…

Dete koje se slobodno kreće, koje vreme provodi napolju, koje uči na svakom koraku, koje prirodno i u prirodi stiče važne životne veštine, to je srećno dete. To je dete sa samopouzdanjem i sutra samopouzdan čovek.

Koncept učionica bez zidova je sastavni deo naše pedagoške prakse. I kada je ovako divno vreme, ali i kada nije, naši đaci uče van.

Klikom na malo plavo f pogledajte naše učionice bez zidova.